Nasza strategia
→
Lepsza Przyszłość 2030
W nowej strategii, pod nazwą Lepsza Przyszłość 2030, którą przyjęliśmy we wrześniu 2020, po raz pierwszy połączyliśmy w integralną całość strategie: biznesową i zrównoważonego rozwoju, a zawarte w niej cele biznesowe są równorzędne z celami środowiskowymi.
Lepsza Przyszłość 2030 to jasny plan bazujący na konkretnych celach i datach realizacji. Wypełniając zadania, które przed sobą postawiliśmy w każdym z obszarów strategii, przyczyniamy się do realizacji celów Agendy 2030 ONZ i właściwie odpowiadamy na wyzwania środowiskowe i społeczne stojące przed podmiotami gospodarczymi.
Z myślą o lepszej przyszłości
Idea naszej strategii
Ideą strategii Lepsza Przyszłość 2030 jest prowadzenie biznesu w etyczny, odpowiedzialny i zrównoważony sposób, z poszanowaniem środowiska naturalnego i jego zasobów, dla lepszej przyszłości obecnych i następnych pokoleń.
Nasze działania w ramach dwóch pierwszych filarów strategii: Planeta i Ludzie, odnoszą się wprost do zrównoważonego rozwoju i stanowią naszą kontrybucję do realizacji celów Agendy 2030 ONZ.
4 filary naszej strategii
Planeta, Ludzie, Portfolio i Profit to cztery filary strategii Lepsza Przyszłość 2030. W obszarze zrównoważonego rozwoju szczególny nacisk kładziemy na dwa z nich: Planeta i Ludzie. W ramach tych obszarów wyznaczyliśmy sobie konkretne cele, które chcemy osiągnąć do końca tej dekady.
-
Neutralność węglowa
Zapotrzebowanie naszych browarów na energię elektryczną jest w całości pokrywane energią pochodzącą z wiatru
-
Woda
Zużycie 2,75 litra wody na litr piwa do 2025 roku
-
Opakowania w obiegu zamkniętym
100% opakowań wielokrotnego użytku lub zdatnych do recyklingu do 2030 roku
-
zrównoważone zakupy
100% surowców pozyskiwanych w zrównoważony sposób do 2025
-
odpowiedzialne wybory
20% udziału produktów bezalkoholowych w portfolio do 2030 roku
-
integracja i zdrowie
Połowa kobiet wśród pracowników na wyższych stanowiskach zarządzających do 2030 roku
Działania
Wybrane działania Kompanii Piwowarskiej w obszarze zrównoważonego rozwoju
neutralność węglowa
100%
Od 2021 roku zapotrzebowanie naszych browarów na energię elektryczną jest w całości pokrywane energią pochodzącą z wiatru. Do 2030 roku planujemy osiągnąć neutralność węglową wśród naszych partnerów biznesowych i dostawców.
Zużycie wody
2,63l
Zobowiązujemy się do zużywania poniżej 3 litrów wody na litr uwarzonego piwa w każdym z naszych browarów. Browary Kompanii Piwowarskiej są w czołówce branży jeśli chodzi o zużycie wody w produkcji piwa. Już w tej chwili zużywamy jedynie 2,63l na 1l piwa.
odpowiedzialne wybory
Bez alkoholu
Planujemy osiągnąć 20% udział napojów bezalkoholowych w naszym portfolio do 2030. Będziemy kontynuować i poszerzać działania w zakresie odpowiedzialnego marketingu naszych produktów oraz promowania odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i przeciwdziałania sięganiu po niego przez kierowców, nieletnich i kobiety w ciąży.
opakowania w obiegu zamkniętym
100%
Opakowania są niezbędne do zabezpieczenia najwyższej jakości piwa, które dostarczamy naszym konsumentom. Chcemy budować przyszłość, w której sprzedajemy nasze produkty w opakowaniach całkowicie spełniających zasady obiegu zamkniętego. Wszystkie nasze opakowania mogą podlegać recyklingowi. Obecnie w KP niemal połowa naszego piwa trafia do konsumentów w opakowaniach wielokrotnego użytku: butelkach szklanych oraz beczkach typu KEG. Z kolei 46% naszych produktów sprzedajemy w puszkach aluminiowych, które niemal w 50% pochodzą z materiału z recyklingu.