Nowe perspektywy, jakie otwiera Lech Easy, są tym istotniejsze, że mamy do czynienia z
kategorią, do której praktycznie codziennie dołączają nowe osoby – czy to poprzez wejście w
pełnoletniość, czy po prostu poprzez próbowanie nowych smaków i szukanie piwa dla siebie.
Słuchamy, obserwujemy i odpowiadamy na oczekiwania młodych dorosłych konsumentów. To ludzie
lubiący nowości, aspirujący, poszukujący czegoś innego niż to, co od lat jest dostępne na
rynku, w niektórych kwestiach mocno odcinający się od tradycji. Produkt, który dla ich
starszego rodzeństwa czy rodziców jest evergreenem, dla nich samych często jest passé.
Młodzi dorośli wybierając produkt, szukają takiego, który będzie ich wyrażać i reprezentować
ich status. Lech to atrakcyjna marka dla tej grupy konsumentów i jest w tym segmencie od
wielu lat. Tym posunięciem odpowiadamy na zmieniające się potrzeby młodych dorosłych i
wzmacniamy wiodącą pozycję marki jako ich ulubionego piwa.
Odpowiadając na poszukiwania konsumentów działamy wielowymiarowo – wiele rzeczy
robimy po raz pierwszy, a przy tym wciąż jesteśmy spójni z brandem Lecha, którego
portfel uzupełniamy. Lech Easy to w świecie marki kontrolowana rewolucja.
Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Od tego, jak produkt prezentuje się na sklepowej półce
i co konsument widzi w pierwszym kontakcie, niejednokrotnie zależy decyzja zakupowa. Lech od
wielu lat kojarzy się z zielonym kolorem, a tu, niespodzianka – porzuciliśmy ikoniczną
zieloną butelkę na rzecz przezroczystej. Dzięki temu od razu widoczny jest łagodny,
stonowany kolor piwa, który wyraża jego charakter. Uwagę zwracają etykieta – po raz pierwszy
wykonana z papieru z recyklingu – i brak krawatki na szyjce butelki. Design jest nowoczesny,
prosty i minimalistyczny, po prostu easy. Jednocześnie konsument od razu będzie wiedzieć, że
ma do czynienia z kolejnym wariantem z rodziny Lecha.
Smak piwa dla każdego jest bardzo ważny, a dla młodego dorosłego konsumenta szczególnie.
Młodzi dorośli nie lubią piw mocnych, z wyraźnie wyczuwalną goryczką i zbyt intensywnie
gazowanych. Szukają orzeźwienia i lekkości. Chcą przy lekkim piwie dobrze spędzić czas. Lech
Easy to delikatne piwo w nowoczesnym wydaniu. Jest mniej nagazowane, ma niższą zawartość
alkoholu i łagodną goryczkę. Dla młodego dorosłego konsumenta ważna jest też mniejsza
pojemność – butelka 400 ml to oczekiwana pojemność, taka w sam raz. Z Lech Easy nie idziemy
na całość, a odpowiedzialnie wrzucamy na luz.
Całość, receptura, smak, opakowanie, design, sprawia, że Lech Easy jest atrakcyjny
dla grupy docelowej – młodych dorosłych konsumentów w wieku 18-24 lat.
Zależało nam, by komunikację Lecha Easy dopasować do docelowego, młodego dorosłego odbiorcy.
Chcieliśmy, by nazwa nowego piwa kojarzyła się z lekkością, nowoczesnością. Lech Easy –
łatwo i swobodnie się wymawia i od razu wiadomo, że jest to produkt, który cechuje się
delikatnością, lekkością i „łatwopijalnością”. Slogan, na jaki postawiliśmy – „Lech It Easy”
– nawiązuje do angielskiego „take it easy”, czyli „wyluzuj”. Kierujemy tu skojarzenia do
okazji, przy których je pijemy. Złapanie dystansu, cieszenie się chwilą, spotkanie w
przyjemnym miejscu w gronie znajomych, przyjaciół. Po prostu oderwanie się od codzienności.
Po raz pierwszy w historii marki postawiliśmy na ambasadorkę, którą została piosenkarka
Natalia Szroeder. Ten wybór i świeże podejście do kwestii ambasadora produktu jest dla nas
istotne w dwóch aspektach. Jako Lech jesteśmy i chcemy być kojarzeni z muzyką. Stanowi ona
dla nas strategiczne pole. Jesteśmy obecni na najważniejszych festiwalach w Polsce:
Pol’and’Rock, FEST Festival, Lech Polish Hip-Hop Festival & Music Awards. Muzyczny charakter
mają też reklamy i aktywacje konsumenckie Lecha. Drugi aspekt to pokazanie, że Lech Easy,
jest dla kobiet i dla mężczyzn. Wybraliśmy ambasadorkę, która świetnie pasuje do świata
marki i wzmacnia jej połączenie ze światem muzyki.
Lech It Easy! Wierzymy, że to hasło ma szansę wejść do codziennego języka i budować
pozytywne skojarzenia z naszym nowym piwem.
Launch Lecha Easy jest dla nas dość przełomowy, widać, w jak wielu wymiarach stawiamy na
nowości. Uzupełniamy portfel marki Lech, dając rozwiązanie tym, którzy nie znaleźli jeszcze
piwa dla siebie, którzy szukają. Dla których piwa smakowe są za słodkie, a te tradycyjne
mają zbyt mocno wyczuwalną goryczkę. Lech Easy jest piwem środka, które idealnie
odzwierciedla hasło „Lech It Easy”.