Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Aktualności / Historie z Pianką

    Historie z Pianką
    Ta praca nie jest dla każdego

    Aneta Patyk-Mierzejewska | managerka ds. obsługi klientów biznesowych w Kompanii Piwowarskiej | laureatka XII edycji konkursu Polish National Sales Awards w kategorii Supersprzedawca, członkini jury XIV edycji konkursu

    Opublikowano 10.11.2022

    Poznaj tę historię

    Skuteczna sprzedaż to budowanie relacji, które prowadzą do realizacji celów biznesowych.

    Moją rolę w Kompanii Piwowarskiej definiuję przez pryzmat dwóch zagadnień – sprzedaży i  business intelligence, którymi interesuję się od dawna, a moja ścieżka zawodowa wyraźnie pokazuje ich powiązanie. Zaczęłam od stanowiska specjalisty ds. wsparcia sprzedaży, w której bardzo przydatna jest umiejętność analitycznego myślenia. Kilka kolejnych lat pracowałam jako analityk sprzedaży i praca na tym stanowisku okazała się w moim życiu zawodowym kluczowa. W tym niełatwym, ale bardzo rozwojowym czasie, przekonałam się, że lubię analitykę i jestem dobra w tym, co robię. Zrozumiałam też, że aby efektywnie wykonywać moje zadania muszę dobrze rozumieć biznes i jego potrzeby. To mogłam uzyskać dzięki ścisłej współpracy z koleżankami i kolegami z zespołu sprzedaży, by móc skutecznie podejmować wyzwania biznesowe i tworzyć dla nich rozwiązania, korzystając z moich zdolności analitycznych.

    Ta kombinacja doprowadziła mnie do miejsca, w którym dzisiaj jestem i dała mi możliwość stworzenia efektywnego zespołu analitycznego w dziale sprzedaży. Oczywiście nie byłam w tym procesie sama, zespołowo tworzyliśmy wizję tego, kim chcemy być, w jaki sposób chcemy pracować, rozwijać się oraz czym będziemy wyróżniać się w organizacji. Myślę, że wykonana wtedy praca owocuje do dzisiaj, a osoby, które były zaangażowane w ten proces, bez względu na to w jakim zespole pracują, czy w jakim projekcie uczestniczą, cechują się profesjonalizmem, a efekty ich pracy mają najwyższą jakość.

    W sprzedaży świetnie odnajdą się, i zapewne odniosą sukces, osoby kontaktowe, łatwo nawiązujące relacje, skoncentrowane na działaniu i realizacji celów, sprawnie podejmujące decyzje i pozytywnie podchodzące do rywalizacji. To w działach sprzedaży, w których można opomiarować każdy obszar działania, jest niezliczona liczba konkursów i rankingów motywujących pracowników do osiągania coraz lepszych wyników. Nie każdy jednak nadaje się do tego rodzaju pracy. Stąd właśnie moje przekonanie, że w dziale sprzedaży pracować może każdy, jednak ta praca nie jest dla każdego.

    Udział i wygrana w konkursie PNSA w 2021 r. i wszystko co zadziało się po nim, było dla mnie wyzwaniem i kolejnym krokiem zawodowego rozwoju. Przygotowanie do konkursu wymagało ode mnie zatrzymania się i zastanowienia nad dotychczasowymi osiągnięciami. Natomiast wygrana i zdobycie głównej nagrody – studiów w Akademii Leona Koźmińskiego – były początkiem nowej przygody i ciągłego rozwoju – w obszarze sprzedaży, przywództwa i samodoskonalenia. Niezwykle inspirująca przygoda, która zaowocowała wieloma zmianami w moim sposobie myślenia i działania, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

    Teraz zaczynam swoją przygodę jako członkini Komisji Sędziowskiej konkursu PNSA. Jestem pewna, że będzie to bardzo ciekawe doświadczenie; po pierwsze dlatego, że zdobędę wiedzę o kryteriach oceny, po drugie – poznam uczestników konkursu i ich osiągnięcia, które mogą być inspiracją do wprowadzenia zmian w naszej pracy i w organizacji.

    Osobom, które chciałyby wziąć udział w konkursie PNSA, przedsięwzięciu integrującym środowisko handlowców i menedżerów sprzedaży oraz promującym nowoczesne standardy profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta, poradziłabym, aby włożyły odpowiedni wysiłek w przygotowanie się do konkursu, ponieważ wygrana może dać możliwości niesamowitego rozwoju – osobistego, kariery i kompetencji.