Moją rolę w Kompanii Piwowarskiej definiuję przez pryzmat dwóch zagadnień – sprzedaży i
business
intelligence, którymi interesuję się od dawna, a moja ścieżka zawodowa wyraźnie pokazuje
ich
powiązanie. Zaczęłam od stanowiska specjalisty ds. wsparcia sprzedaży, w której bardzo
przydatna
jest umiejętność analitycznego myślenia. Kilka kolejnych lat pracowałam jako analityk
sprzedaży
i praca na tym stanowisku okazała się w moim życiu zawodowym kluczowa. W tym
niełatwym, ale
bardzo rozwojowym czasie, przekonałam się, że lubię analitykę i jestem dobra w tym, co
robię.
Zrozumiałam też, że aby efektywnie wykonywać moje zadania muszę dobrze rozumieć biznes i jego
potrzeby. To mogłam uzyskać dzięki ścisłej współpracy z koleżankami i kolegami z zespołu
sprzedaży, by móc skutecznie podejmować wyzwania biznesowe i tworzyć dla nich rozwiązania,
korzystając z moich zdolności analitycznych.
Ta kombinacja doprowadziła mnie do miejsca, w którym dzisiaj jestem i dała mi
możliwość
stworzenia efektywnego zespołu analitycznego w dziale sprzedaży. Oczywiście nie byłam w tym
procesie sama, zespołowo tworzyliśmy wizję tego, kim chcemy być, w jaki sposób chcemy
pracować, rozwijać się oraz czym będziemy wyróżniać się w organizacji. Myślę, że wykonana
wtedy praca owocuje do dzisiaj, a osoby, które były zaangażowane w ten proces, bez
względu
na to w jakim zespole pracują, czy w jakim projekcie uczestniczą, cechują się
profesjonalizmem, a efekty ich pracy mają najwyższą jakość.
W sprzedaży świetnie odnajdą się, i zapewne odniosą sukces, osoby kontaktowe, łatwo
nawiązujące
relacje, skoncentrowane na działaniu i realizacji celów, sprawnie podejmujące decyzje i pozytywnie
podchodzące do rywalizacji. To w działach sprzedaży, w których można opomiarować
każdy obszar działania, jest niezliczona liczba konkursów i rankingów motywujących
pracowników
do osiągania coraz lepszych wyników. Nie każdy jednak nadaje się do tego rodzaju pracy. Stąd
właśnie moje przekonanie, że w dziale sprzedaży pracować może każdy, jednak ta praca nie
jest
dla każdego.
Udział i wygrana w konkursie PNSA w 2021 r. i wszystko co zadziało się po nim, było
dla mnie
wyzwaniem i kolejnym krokiem zawodowego rozwoju. Przygotowanie do konkursu wymagało ode
mnie
zatrzymania się i zastanowienia nad dotychczasowymi osiągnięciami. Natomiast wygrana i zdobycie
głównej nagrody – studiów w Akademii Leona Koźmińskiego – były początkiem nowej przygody i ciągłego
rozwoju – w obszarze sprzedaży, przywództwa i samodoskonalenia. Niezwykle inspirująca
przygoda, która zaowocowała wieloma zmianami w moim sposobie myślenia i działania, zarówno
w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
Teraz zaczynam swoją przygodę jako członkini Komisji Sędziowskiej konkursu PNSA. Jestem pewna,
że będzie to bardzo ciekawe doświadczenie; po pierwsze dlatego, że zdobędę wiedzę o kryteriach
oceny, po drugie – poznam uczestników konkursu i ich osiągnięcia, które mogą być inspiracją do
wprowadzenia zmian w naszej pracy i w organizacji.
Osobom, które chciałyby wziąć udział w konkursie PNSA, przedsięwzięciu integrującym środowisko
handlowców i menedżerów sprzedaży oraz promującym nowoczesne standardy profesjonalnej sprzedaży
i obsługi klienta, poradziłabym, aby włożyły odpowiedni wysiłek w przygotowanie się do konkursu,
ponieważ wygrana może dać możliwości niesamowitego rozwoju – osobistego, kariery i kompetencji.