Nasz Raport zrównoważonego rozwoju 2020
2020 rok był trudny dla wszystkich. Postawił nas przed nowymi wyzwaniami, w nadzwyczajnych, niespodziewanych okolicznościach.
W 2020 naszą szczególną troską było bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników, organizacja wsparcia dla lokalnych społeczności i służby zdrowia oraz pomoc naszym klientom – branży gastronomicznej, która z dnia na dzień znalazła się w trudnej sytuacji.
Czas kryzysu pandemicznego jeszcze mocniej uwypuklił potrzebę pilnego wspólnego działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i dobra planety – naszego domu.
Żyjemy w czasie ważnych wyborów i zmian.
Wiemy, że czas na działanie jest teraz i jako lider rynku piwowarskiego w Polsce czujemy się zobowiązani do dawania dobrego przykładu.
Na naszą strategię Lepsza Przyszłość 2030, którą wdrożyliśmy w 2020 r., składają się 4 równorzędne filary: Planeta, Ludzie, Portfolio i Profit. Z naszego Raportu Zrównoważonego Rozwoju 2020 dowiecie się jakie są nasze ambicje i cele skupione wokół filarów strategii, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch z nich: Planeta i Ludzie.
Zobacz raport 2020Obszar Planeta
Odnosi się do naszych zobowiązań zmniejszenia wpływu działalności na środowisko.
Nasze cele to:
- Neutralność węglowa naszych browarów
- Jeszcze mniejsze zużycie wody na 1l piwa
- Zdatność naszych opakowań do recyklingu i wykorzystywanie surowców pochodzących z recyklingu
- Pozyskiwanie surowców w sposób zrównoważony
Obszar Portfolio
Odnosi się do zmian, które wprowadzimy w naszym portfolio w odpowiedzi na zmieniający się rynek oraz preferencje konsumentów.
Nasze cele to:
- Premiumizacja naszych globalnych marek
- Wprowadzenie produktów będących odpowiedzią na trendy prozdrowotne i zmieniające się preferencje smakowe konsumentów
- Poszerzenie oferty napojów i piw bezalkoholowych
Obszar Ludzie
Odnosi się do naszych pracowników i współpracowników i ma na celu tworzenie kultury organizacji, w której sprawiedliwe traktowanie przyczynia się do rozwoju.
Nasze cele to:
- Budowanie otwartej, włączającej, wspierającej i postępowej kultury organizacyjnej, opartej na równości i wzajemnym szacunku
- Bezpieczne miejsce pracy
- Osiągnięcie równowagi w liczbie kobiet i mężczyzn na wyższych stanowiskach kierowniczych
Obszar Profit
Odnosi się do naszych metod poprawy uzyskiwanych wyników.
Nasze cele to:
- Zwiększanie wartości największych marek i skali marek premium poprzez wykorzystanie możliwości marketingowych oraz odpowiednie zarządzanie kosztami i środkami finansowymi
- Generowanie punktów kontaktu z konsumentami dzięki platformom B2B
- Tworzenie ekosystemu dla aktywnej współpracy z naszymi partnerami, wykraczającej ponad zwyczajne transakcje i wykorzystującej możliwości cyfrowe, sztuczną inteligencję, zarządzanie danymi i zautomatyzowane zamawianie produktów i usług
Nasze osiągnięcia w 2020
Zmniejszyliśmy emisję CO2 o ok. 20%
16,92% zużytej przez nas energii pochodziło ze źródeł odnawialnych (to prawie dwukrotnie więcej niż w 2019)
w naszych browarach blisko 43% energii elektrycznej pochodziło z wiatru
2,78l wody zużyliśmy do produkcji 1l piwa. To o 40% mniej od naszego zużycia 10 lat temu
85% naszych dostawców to dostawcy z Polski
99,81% odpadów i produktów opakowaniowych poddaliśmy odzyskowi
Zwiększyliśmy sprzedaż naszych piw bezalkoholowych o 37% względem 2019 r.
Dołączyliśmy do CEO Pledge LEAD Network
Komunikaty kampanii #FASOFF dotarły do ponad 9 mln osób
1 570 pracowników zaangażowało się w wolontariat (ponad 60%)
Na stanowiskach kierowniczych 33% pracowników to kobiety
Płace kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach są równe
Nasz wkład w polską gospodarkę w 2020 r.
Nasze wybrane działania związane ze środowiskiem naturalnym i rozwojem społecznym w 2020r.
Dla właścicieli lokali gastronomicznych opracowaliśmy przewodnik po Tarczy Antykryzysowej
Dołączyliśmy do koalicji „Włącz Czystą Energię dla Polski”
Nasi wolontariusze pomogli w remoncie Centrum Praw Kobiet w Gdańsku
Kompania Piwowarska promowała zwracanie butelek zwrotnych w kampanii „Nie wypadaj z obiegu”