Opakowania foliowe wykorzystywane przez Kompanię Piwowarską teraz są w pełni ekologiczne
Kompania Piwowarska zakończyła w listopadzie projekt przejścia na folię termokurczliwą wyprodukowaną w 100% z materiału wtórnego na wielopakach puszek i butelek bezzwrotnych wszystkich swoich marek. W efekcie tego przedsięwzięcia producent piwa zredukuje emisję CO₂ o blisko 20% w stosunku do używanego wcześniej materiału. Zastosowanie eko folii jest kontynuacją realizacji strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której firma zobowiązała się między innymi do tego, że wszystkie jej opakowania będą wykonane głównie z recyklatu.
Pierwsze folie wytworzone w 100% z recyklatu (R100) Kompania Piwowarska wprowadziła dla marki Lech Premium. Celem zabiegu było znalezienie bardziej ekologicznego rozwiązania do pakowania wielopaków puszek i butelek. Było to działanie ukierunkowane na troskę o środowisko naturalne poprzez redukcję emisji CO₂. Nowa folia została oznaczona komunikatem „folia pochodząca w 100% z recyklingu”.
– Pierwsze folie z recyklatu wdrożyliśmy w marcu 2022 roku. Trafiły one na czteropaki puszek i sześciopaki butelek Lecha Premium. Było to pierwsze na tak masową skalę zastosowanie tej folii. Równolegle prowadziliśmy prace nad wykorzystaniem jej na opakowaniach pozostałych marek i od początku tego roku sukcesywnie rozpoczęliśmy proces przejścia na nią. Obecnie możemy pochwalić się tym, że wszystkie wielopaki foliowe, w których sprzedajemy nasze piwa są w 100% wykonane z recyklatu. Dzięki temu zredukujemy emisję CO₂ o blisko 20% w stosunku do poprzednio wykorzystywanej folii – skomentowała Ewa Seidel, kierowniczka ds. zarządzania jakością dostawcy.
Folia R100 jest produkowana z dokładnie przesortowanych w zakładach recyklingowych odpadów foliowych pozyskanych z browarów, również z browarów Grupy Asahi Europe & International, od producentów napojów i wód mineralnych, producentów opakowań szklanych, a także sieci handlowych i gospodarstw domowych. Dokładnie 100% materiału użytego do produkcji takiej folii pochodzi z recyklingu, co oznacza, że Kompania Piwowarska daje drugie życie odpadom, pracując w obiegu zamkniętym. Nieodłączną częścią tego procesu jest spełnienie wysokich wymagań pod kątem jakości i bezpieczeństwa produktu, funkcjonalności i oczekiwań marketingowych klienta.
Projekt jest dowodem na realizację strategii firmy, w której między innymi producent piwa zobowiązał się zarówno do tego, że wszystkie opakowania jego marek będą wykonane głównie z recyklatu, ale też do redukcji emisji dwutlenku węgla w łańcuchu wartości o 30%.
Firma cały czas szuka rozwiązań i wprowadza te przyczyniające się do ograniczenia emisji CO₂ i zużycia energii. W końcówce 2023 roku Kompania Piwowarska uruchomiła nowoczesny system odzyskiwania energii oparty na pompie ciepła – więcej informacji w linku: Kompania Piwowarska - Kompania Piwowarska redukuje emisję dwutlenku węgla w AEI: Internal swoich browarach (kp.pl). W pierwszym kwartale 2024 roku planuje zakończyć instalację kolejnych pomp ciepła w browarze w Poznaniu.
Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej
Jakub Mazur
Kierownik ds. relacji zewnętrznych
Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.