LECH FREE NAWIĄZAŁ WSPÓŁPRACĘ Z POLSKĄ LIGĄ ESPORTOWĄ
Lech Free, lider na rynku piw bezalkoholowych, wspierający inicjatywy i wydarzenia sportowe np. Runmageddon teraz podbija segment esportu. We współpracy z Ambasadorami – Damianem Janikowskim, Kasią Szklarczyk, Izu Ugonohem i Natalią Tober – wchodzi w świat gamingu, bo przecież Lechendy mogą wszystko!
Rynek esportowy w Polsce i na świecie od kilku lat notuje dynamiczne wzrosty. Szacuje się na podstawie danych Newzoo wykorzystanych w raporcie „The game industry of Poland — Report 2020”, że w Polsce gamingiem zajmuje się już 16 milionów użytkowników. Staje się on jednym z najpopularniejszych sposobów na zagospodarowanie wolnego czasu, zarówno wśród młodzieży, jak i dorosłych. W odpowiedzi na rosnący trend marka Lech Free Kompanii Piwowarskiej nawiązała współpracę z Polską Ligą Esportową, stając się oficjalnym partnerem PGE Dywizji Mistrzowskiej. Celem kooperacji jest udowodnienie, że te dwa z pozoru różne światy mają ze sobą wiele wspólnego. Oba wymagają wielu godzin przygotowań, treningów czy otwartości umysłu, a rolą marki jest zapewnienie orzeźwienia po wykonanym wysiłku, nie tylko tym fizycznym.
Współpracę promuje pięć odcinków, pokazujących zmagania influencerów w nietypowych rozgrywkach o nazwie: Starcie Lechend. Jego bohaterami są wspomniani Ambasadorzy Lecha Free oraz zawodnicy Polskiej Ligi Esportowej: Sebastian NEEX Trela, Daniel Stomp Płomiński, Jacek Minise Jeziak i Mikołaj Mouz Karolewski. W każdej potyczce influencerzy połączeni w pary mają za zadanie zdobyć jak największą liczbę punktów w dwóch konkurencjach: ze świata sportu i gamingowej, wymieniając się doświadczeniami ze swojego pola zainteresowań. W pierwszym odcinku zobaczymy test celności i refleksu w grze CS: GO w wykonaniu Damiana Janikowskiego oraz Stompa (gamera), który spróbuje przerzucić brązowego medalistę Mistrzostw Olimpijskich na matę, a następnie wykonać wykop z pół obrotu. Gospodarzem programu realizowanego w ramach współpracy jest Wojciech ŁOZO Łozowski, znany jako wokalista Afromental, aktor i prezenter, i prywatnie fan gamingu i streamer.
Pierwszy odcinek Starcia Lechend dostępny jest pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=T4U6b5kekLI
Jak sportowcy, którzy wcześniej nie mieli styczności ze światem gamingu poradzili sobie z tym zadaniem? – podsumował Damian Janikowski: – Nie myślałem, że taki rodzaj sportu może pochłaniać tyle czasu i wymagać takiego poświęcenia. Profesjonalni gracze przed zawodami ćwiczą głównie pamięć mięśniową oraz synchronizację oko-ręka, żeby zwiększyć szybkość i precyzję reakcji. Esport jest dyscypliną strategiczną, więc oprócz umiejętności grania, mentalne podejście, czyli „głowa” jest jednym z najważniejszych czynników zwycięstwa zarówno w sporcie, jak również w wielu innych dziedzinach.
Autorami projektu są: Polska Liga Esportowa i marka Lech Free. Produkcją materiałów wideo zajęła się ekipa High Spot. Dodatkowo, przy tworzeniu serii Starcie Lechend z ramienia marki Lech Free pracowały: Tailor Made PR – współpraca z influencami i komunikacja z mediami, Cut the Mustard – działania w digitalu i social mediach oraz Zenith – zakup i planowanie mediów.
Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej
Jakub Mazur
Kierownik ds. relacji zewnętrznych
Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.