Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Kompania Piwowarska nagrodzona tytułem Eksportera Roku 2023 Kompania Piwowarska nagrodzona tytułem Eksportera Roku 2023

    Kompania Piwowarska nagrodzona tytułem Eksportera Roku 2023

    W 11 krajach konsumenci cieszą się ze smaku piw: Tyskie, Żubr i Lech. Za eksport rodzimych produktów Kompania Piwowarska została uhonorowana nagrodą gospodarczą przyznawaną przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Lider rynku piwa w Polsce otrzymał tytuł Eksportera Roku 2023.

    – Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że nasze piwa: Tyskie, Żubr, Lech mają tak wysoką pozycję na piwnej mapie świata, jak marki piw o długiej tradycji warzenia z takich krajów jak: Niemcy, Czechy i Belgia. Eksport naszych marek rośnie z roku na rok i wynosił w ubiegłym roku blisko 750 tys. hektolitrów piwa. Sięgają po nie konsumenci z 11 krajów na wszystkich kontynentach. Nagroda ZPP pokazuje, że polskie piwo jest cenionym produktem eksportowym, a marki Kompanii Piwowarskiej są rozpoznawalne w wielu krajach Europy. To wyróżnienie jest potwierdzeniem sukcesu naszych piw na świecie, za którym stoją setki lat tradycji i pracy naszych piwowarów – skomentowała Iwona Jacaszek – Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

    Na szczególne wyróżnienie zasługuje piwo Tyskie, które w eksporcie Kompanii Piwowarskiej stanowi połowę wolumenu konkurując z lokalnymi markami w Niemczech, gdzie trafia największa część eksportu. W 2022 r. firma sprzedała na eksport ponad 400 tys. hl piwa tej marki. Tyskie jest najbardziej utytułowanym polskim piwem w największych konkursach piwnych na świecie takich jak np. The Brewing Industry International Awards w Burton-on-Trent w Wielkiej Brytanii, w którym zdobyło złoty, srebrny medal i Grand Prix. Za sukcesem stoi też miejsce jego narodzin, czyli Tyskie Browary Książęce, w których piwo warzy się nieprzerwanie od prawie 400 lat. Piwo z tego browaru od ponad 100 lat zdobywało swoich zwolenników za granicą – czego przykładem było serwowanie Tyskiego podczas otwarcie wieży Eiffla w 1889 r.

    Piwo Tyskie odnosi sukcesy nie tylko za granicą, ikona polskiego piwowarstwa to również druga najpopularniejsza marka w naszym kraju, która odpowiadała w 2022 r. za blisko 10% rynku piwnego w Polsce. Od 2018 r. Tyskie konsekwentnie pokazuje Polakom wartość przechodzenia na Ty. Inspiruje do znajomości ponad przedziałami (dwie edycje Tyskiego Pociągu Świątecznego), nawiązywania relacji czy wspólnego kibicowania polskim sportowcom. Działania w ramach platformy komunikacji zostały wielokrotnie wyróżnione prestiżowymi nagrodami branży reklamowej – KTR, Mixx Awards, Effie. Od 2023r. twarzami kampanii są komentatorzy sportowi: Dariusz Szpakowski i Mateusz Borek, którzy wraz z Tyskim promują ideę bycia na Ty ponad podziałami.

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców uhonorował osoby i firmy, które osiągnęły znaczące sukcesy w dziedzinie przedsiębiorczości lub aktywnie wspierały funkcjonowanie przedsiębiorców w Polsce.

    Związek Przedsiębiorców i Pracodawców organizator Nagród Gospodarczych ZPP 2023 jest najszybciej rozwijającą się i jedną z najbardziej aktywnych organizacji pracodawców w Polsce. Organizacja założona w 2010 r. zrzesza 17 organizacji regionalnych i 19 organizacji branżowych. Obok zajmowania stanowisk we wszystkich kluczowych zagadnieniach debaty publicznej ZPP prowadzi szereg dedykowanych aktywności w ramach Forum Cyfrowego, Pracy, Energii i Klimatu, Rolnego i Zdrowia. Co roku organizuje około 40 autorskich wydarzeń.

    ZPP jest organizacją apolityczną, która wspiera wolny rynek, uczciwą konkurencję, stabilność oraz przejrzystość prawa, niezależnie od podziałów politycznych.


    Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwa, z udziałem wolumenowym 33,5% (dane GUS, 2022), zatrudniającym ponad 2600 osób.

    W trzech browarach: Browar Dojlidy Białystok (1768), Lech Browary Wielkopolski (1895), Tyskie Browary Książęce (1629), warzy piwa najchętniej wybierane przez Polaków: Żubr, Tyskie, Lech i Lech Easy, a także Książęce, Hardmade, Captain Jack. Firma posiada w ofercie również piwa czeskie: Pilsner Urquell i Kozel, włoską markę Peroni Nastro Azzurro, piwa bezalkoholowe: Lech Free 0,0%, Lech Free Active Hydrate, Tyskie 0,0%, Książęce 0,0%, Hardmade 0,0%, Kozel 0,0% oraz szeroki wybór piw smakowych.

    Kompania Piwowarska realizuje cele zrównoważonego rozwoju określone w strategii Lepsza Przyszłość 2030 opartej na czterech filarach: Planeta, Ludzie, Portfolio i Profit m.in.: redukując emisję CO₂, minimalizując zużycie zasobów naturalnych, zamykając obieg opakowań, poddając odzyskowi blisko 100% odpadów powstających w procesie produkcji.

    Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International, należącej do japońskiej Grupy Asahi – silnej marki na globalnym rynku piwa, wyrobów spirytusowych i żywności.

    Więcej informacji: www.kp.pl,
    Social media: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska, https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska

    Dodatkowych informacji udziela
    Biuro Prasowe Kompanii Piwowarskiej
    Mail: biuro.prasowe@asahibeer.pl

    Opublikowano: 12.10.2023

    Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej

    Jakub Mazur
    Kierownik ds. relacji zewnętrznych

    t. +48 601 599 345
    e. biuro.prasowe@asahibeer.pl

    Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.